zondag 20 januari 2008

Een middagje kickboksen (kickfun)


Een vriend vraagt of ik zondagmiddag zin heb in kickboksen. Maar natuurlijk, waarom niet?
Ik loop op het afgesproken tijdstip enthousiast en nieuwsgierig de sportschool in. Gelukkig staat de ruimte niet vol met te brede worsten al zwetend voor de spiegels. Het groepje is compleet, we kunnen aan de slag. Gelukkig gaan we naar een afgesloten ruimte. Ik wil eigenlijk wel leren kicken en boxen, maar om dit nu gelijk aan heel Nederland te laten zien!


We starten met een warming-up. De bokshandschoenen gaan ook gelijk aan. Het is erg wennen voor mij, trappen uitdelen en slaan tegen een KickBag. Ik heb goed opgelet en probeer de pasjes en de kicks goed na te doen. Dat valt tegen. Ik neem later die middag iemand in gedachte waar ik momenteel niet "vrolijk" van wordt. Kijk dat helpt. Mijn buurvrouw achter de kickbag schrikt ervan. De bag schuift gelijk een halve meter haar kant op. Oeps, sorry!!
40 minuten lang probeer ik iets uit dat moet lijken op een combinatie van stoot-, trap-, knie- en elleboogtechnieken. Ik ga het leuk vinden. Gelukkig krijg ik van die vriend af en toe te horen dat het goed gaat.


Tijd voor de cooling-down. Dat worden buikspieroefeningen. Mijn ogen beginnen gelijk te draaien. Vrijwillig deze oefening op een zondagmiddag? Ja, hij heeft makkelijk praten. Hij doet die oefeningen met gemak alsof het leuk is om te doen. Ik zucht en kreun. Gelukkig ben ik niet de enige als ik stiekem snel even om mij heen kijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten