maandag 30 januari 2012

Speurtocht naar Mister nice Guy – deel 2


We spreken af op de parkeerplaats in de buurt van een grand café. Ik ben een beetje gespannen, snel kijk ik nog een keer in de autospiegel en stap uit. Deze man is volgens mij echt leuk! Ik staar mij zeker niet blind op één foto en zoek geen George Clooney of Robbie Williams. Ik ga voor Mister nice Guy en de rest is mooi meegenomen. Al een tijdje roep ik tegen mijn vriendinnen: “ik ga voor de 3 x L”. Lief, Leuk en Lekker. De interessante mannen scoren hoog op 2 en 3, maar dat is voor de lange termijn niet genoeg. Zelfs niet voor mij.
"Andre" is op zoenhoogte en lijkt ook echt op zijn foto. Heerlijk, een vlotte man. Met een glimlach loop ik met hem het café binnen. We kletsen, lachen, drinken en observeren elkaar. Op een eerste date en in het eerste uur voor mij geen vragenuurtje over lastige exen en een interview over onze relatie CV. Laten we het over luchtige dingen hebben. Het is logisch dat we beiden single zijn, dus dat onderwerp snijden we niet aan.
Een paar dagen later ontvang ik een uitnodiging voor een etentje in de stad. Ondanks mijn vermoeide SMS-duim lopen we eind van de week al zoenend en gearmd door de historische steegjes van de binnenstad. Het eten smaakt goed.

Ik verslik mij bijna. Hoor ik het nu goed? De woorden getrouwd, kleine kinderen, nog samenwonend komen onverwachts langs. Ik neem een slok van mijn wijn en vraag of ik het goed heb verstaan. Vreemd gaan met een getrouwde man, staat namelijk niet op mijn wensenlijstje. Hij wil er verder niet meer over praten en vindt deze mededeling genoeg. Andre mompelt nog iets over eventueel scheiden ooit en alleen gaan wonen. Hij vraagt bij het personeel naar de menukaart om een heerlijk dessert uit te kiezen.
Wat moet ik hier mee? Wat voor goeds brengt mij dit? Wachten tot hij er ooit uit is? Is hij dat waard dan? Ik ken hem net. Ik geef mijn duim en oren wat rust en besluit een paar weken later om los te laten. Hij blijft leuk. Ik ga op vakantie. Een laatste telefoontje en SMS, ik verwijder zijn nummer uit mijn mobiel.
Toch maar bij een volgende date naast zijn gevoel van humor ook de vraag stellen of hij vindt dat hij echt single is. Ik wil spontaan mijn single Mister nice Guy op kunnen bellen en niet alleen tijdens de spits, omdat ik anders onverwachts geconfronteerd wordt met een boze partner. Hoe naïef kun je zijn. Dit staat al op mijn lijstje met ‘bijzondere ervaringen’.

Na 2 maanden ontvang ik een berichtje hoe leuk hij mij nog steeds vindt, maar besloten heeft mijn nummer uit zijn mobiel te halen. Hij laat mij nu ook los. Hij kiest toch voor zijn gezin en ik kijk en snuffel verder….

1 opmerking:

  1. ja, Conny, die mannen, ze zijn leuk maar soms..........

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen