zaterdag 1 maart 2008

Een avondje achter de schermen: DWDD


Op vrijdagavond 29 februari 2008 stap ik opgetut samen met twee vriendinnen de auto in op weg naar Matthijs van Nieuwkerk. Zal hij in het echt ook zo sympathiek en charmant zijn, vraag ik mij af. Ik ben een trouwe fan van zijn programma “De Wereld draait door”. In de gang van de studio lopen we bijna tegen Henk Spaan aan. Nog even snel een blik in de spiegel. We zijn eigenwijs en vermijden de gastvrouw. We zoeken zelf naar een geschikte plek in het MediaCafé. Spannend allemaal. De camera's liggen op onze schoot en nu maar wachten. Matthijs komt het café binnenlopen en spreekt enthousiast het publiek toe. We moeten vooral blijven doorademen (dat was een goede tip). En doen waar we zin in hebben, als we maar niet gaan flitsen tijdens de opnames. Dat gaat wel lukken! Annemieke trekt mij hierna gelijk van mijn stoel af. We lopen direct op Matthijs af met camera. Oeps, zal ik hem eens stevig vastpakken? Helaas, een heldin op sokken. Ik ga een beetje verlegen naast hem staat en na een paar seconden is mijn grote avontuur met hem al weer voorbij. 

Net voor de opnames komen de gasten binnen: Marc-Marie Huijbregts, schrijver Joost Zwagerman, RTL Erland Galjard en Henk Spaan. Het is erg relaxt hier. Ik lach veel om de verhalen van Marc-Marie. Ik probeer een uur lang rechtop te blijven zitten. Ik zwaai niet in de camera en probeer niet te knipogen (dat ziet er bij mij trouwens toch heel vreemd uit, blijven oefenen).
TV maakt breed en dat was met Matthijs ook het geval. Hij is veel slanker. Maar die jongensachtige glimlach, zijn belangstelling in de verhalen van anderen, zijn stralende ogen, dat zit wel goed bij hem vanavond. Ik heb mij goed vermaakt. Nu de videoband terugkijken of ik in beeld ben geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten