zaterdag 3 mei 2008

Koninklijk bezoek in Baarn

Ik schik. Is het een droom of werkelijkheid? Ik hoor een wekker, met mijn ogen nog bijna dicht geef ik hem een boze blik. Het helpt helaas niets. Het is zaterdag 3 mei 2008, 7.30 uur. Tijd om uit bed te springen voor een dagje cultuur. Ik haal een vriendin op en rijden naar Paleis Soestdijk. 

We krijgen een rondleiding door het ‘officiële gedeelte’ van het Paleis: de representatieve vertrekken. Ook zien we enkele privévertrekken van de laatste bewoners. Het gebouw is oud, kwetsbaar en bijna zeventig jaar intensief bewoond. De gids vertelt haar verhaal alsof ze het zo uit een boek voorleest, maar dan zonder een spannende opbouw. Er wordt veel met jaargetallen gegooid en wie met wie was getrouwd. Ik hoor liever wat zich allemaal in die kamers heeft afgespeeld. Al die sappige verhalen en roddels, maar helaas.
Na drie kwartier rondleiding lopen we richting het terras. We laten ons in de zon uitgebreid verwennen en verrassen met een Noon Dish met verschillende smakelijke hapjes, verse jus de oranje en champagne. Voor de wandeling door het park kiezen we het bordes uit voor het fotomoment samen. Ik begin onderweg al wat te oefenen met zwaaien met een koninklijke swing. Ik vond het de moeite waard om het paleis van binnen te zien.


Een prinsesje wil ik niet zijn of worden, ook niet na dit koninklijke bezoek. Dan alleen maar op die momenten dat het in mijn oor wordt gefluisterd...... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten