zondag 4 mei 2008

The rockstar and the discogirl

Een uur voor vertrek trek ik mijn kledingkast open in de logeerkamer. Ik word straks bij een feest verwacht met het thema: “Frans terras in de jaren 80”. Wat was ook al weer zo'n typisch iets uit die tijd? Ik twijfel, een zwarte legging. Dat kan echt al jaren niet meer! Apart trouwens dat ik die nog heb liggen. Een roze T-shirt met glitters is echt uit de periode van Doe Maar. En die grote oorbellen doen mij denken aan die tijd (lang geleden) dat ik nog lang krullend haar had. Mijn haar gaat in een jaren 80 model; de fles haarlak krijgt veel aandacht. Ik doe een spijkerjack aan en bel aan bij een goede vriendin. Zij kijkt mij glimlachend aan als ik om buttons vraag, alsof ik zo uit een andere eeuw ben opgebeamd. Ja, ik heb dit echt allemaal gedragen in de tijd van De Familie Knots, Miami Vice en De Zevensprong. 

Ik loop de feestzaal binnen, een groepje vrienden heeft zich erg leuk verkleed. Af en toe wordt er een broekspijp bij de mannen omhoog getrokken. Ja, de witte sokken zijn weer helemaal terug!! Een onschuldig Frans schoolmeisje komt mij enthousiast tegemoet. Ik zie een rockstar met lang blond haar op de dansvloer staan en een Fransman met te brede schouders staat achter de draaitafel. Er wordt gedanst, gespeeld, gegeten en onze muziekkennis wordt getest. Ik zit in het winnende team. Aansluitend vindt de prijsuitreiking plaats van de best geklede man en vrouw van de avond. Roffel.. ..roffel……. de rockstar and the discogirl worden naar voren gehaald. En wat heb ik gewonnen? Een Frans kookboek. Dat wordt binnenkort “verplicht” voor vrienden een Franse maaltijd bereiden van croustade met garnalen, Cassoulet en aardappelgratin. ff……….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten