woensdag 6 augustus 2008

Leuke mannen zonder walrussnor


Wat een bijzondere week heb ik achter de rug en wat staat mij nog allemaal te wachten!! 
Hoe blijf ik in godsnaam wakker tijdens mijn kantoorwerk in een soort van stille sauna? Wat voor tekst plaats ik toch in mijn vacaturetekst voor mister Right? Tenslotte is het augustus ‘leuke single mannen maand’. En wat komt er uit mijn handjes als ik deze week voor een aantal vrienden “moet” koken? 

Ik heb de warmste werkkamer van het gebouw. Ik kan gelukkig goed tegen de warmte. De telefoon opnemen in bikini gaat nog wel, maar om zo collega’s en bezoekers te woord te staan met een onschuldige glimlach gaat mij zelfs iets te ver. Heerlijk, de airco in de kantine werkt. Mijn balletje smaakt weer heerlijk in de pauze. Ik krijg een aanbieding langs: "Elysium sauna vrijkaart: 2 voor de prijs van 1”. Die aanbieding neem ik toch maar mee naar huis. Je weet 't maar nooit met het weer in dit land. 

Thuis kijk ik direct in mijn mailbox. Staat er een leuk bericht van een leuke, lieve, sportieve, aardige, eerlijke, spontane, ondernemende, humoristische man? Helaas, nog niet.. Wel een bericht van een 53-jarige kalende man; hij woont op Texel en is niet op zoenhoogte (1.65 m is toch net iets te klein). En hij heeft een walrussnor. Dat kriebelt te veel denk ik. Mm….. ik twijfel… nee toch maar niet. Ik bedank hem voor zijn belangstelling en wens hem uiteraard veel succes toe in zijn verdere bestaan. Wordt vervolgd. 

Een groot kookboek kijkt mij aan en vraagt om aandacht. Ik nodig deze week een paar vrienden uit om bij mij te komen eten. Hierna bekijken we de foto’s van mijn rondreis op DVD. Wat gaat dit niet-keukenprinsesje bereiden deze week? Gelukkig ben ik vrijdagmiddag vrij. Tijd genoeg om te twijfelen en onzeker te worden over mijn keuze. Voor de toelichting op de foto’s heb ik mijn hulplijn Annemieke. Maar in de keuken wil ik toch laten zien dat ik het ook alleen aan kan. Ik denk aan een schotel van kalfsvlees gestoofd in witte wijn met een aantal bijgerechten, voorafgaand door een amuse. Pff… wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten