maandag 29 september 2008

Boomknuffelen op de Hoge Veluwe

Op zondag geef ik mijn Tom opdracht om mij naar Otterlo te brengen. Die middag is mij tijdelijk het zwijgen opgelegd. Ben ik gevraagd voor een stormbaan en krijg ik zelfs een opdracht om te laten zien hoe je een boom knuffelt.
Met een enthousiaste groep vrienden maken we die middag een mooie wandeling door het Nationale Park. Een park met een afwisselend landschap. Het is een van de oudste en grootste nationale parken in Nederland met maar liefst 5.500 hectare bos, heide, vennen en stuifzand. 
Uiteraard pas ik op voor overstekend wild tijdens het kletsen.  Maar ook bij een wild- observatiepost zie ik helaas geen herten of wilde zwijnen. Tijdens de wandeling begint iemand over boomknuffelen. Het moment om dat eens uit te proberen. Genoeg keuze wat betreft bomen. Ik kan niet kiezen, dus probeer ik het uit op een levend slachtoffer: onze Marcel . Daar is ons avontuur ook bij gebleven: de stormbaan hebben we maar gelaten voor wat het is in de speeltuin na de koffiepauze.

Gelukkig is er voor het avondeten nog genoeg tijd over om te gaan fietsen. Zucht.… Conny en fietsen. Iets dat ik maximaal 1 keer per jaar uitoefen. Vooruit, de zon schijnt, ik laat mij overhalen. De fietsen mogen door iedereen in het park gebruikt worden, achterlaten om iets te bekijken zit er helaas niet in. Ik neem mij voor om een andere keer een bezoek te brengen aan het Jachthuis (mooi gelegen aan een prachtige vijver) en het Kröller-Muller-Museum. Ik heb genoten van deze actieve zondagmiddag. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten