maandag 15 september 2008

Verlegen mannen op de dansvloer

We proberen een nieuwe danstent uit. Het is een stukje rijden, maar dat hebben we er voor over. Heerlijk een avondje dansen en sjansen. Ik zie geen 20-jarige jongens die stoer tegen de bar aan hangen. Geen Barbie op zoek naar Ken.

We maken een rondje over de begane grond. We dansen op jaren 90 muziek en bekijken het publiek. Mijn vriendin Jolanda wordt weggekaapt door een salsaboy. Ik loop naar de bar toe en bots tegen een 'bijzondere' man aan. Ik vraag hem gelijk maar hoe los zijn heupen zitten. Nee, Conny heeft niet in eens veel lef gekregen voor deze versiertoer. Hij is vast erg aardig, maar…... Hij lacht en zegt dat hij graag danst en mij deze avond gaat opzoeken. Ik neem de wijnglazen mee naar de dansvloer en zie verderop mijn ideale man staan. Ik zucht. Iets later voel ik 2 handen op mijn middel en hoor “ga je mee?”. Ik denk gelijk aan de combinatie John Travolta (zijn dansprestatie), Matthew McConaughey (zijn karakter) en mijn ex (zo lief). Een kleine teleurstelling. Het is die bijzondere man die mij naar de dansvloer duwt. Dansen kan hij absoluut. We stellen ons heerlijk aan op de dansvloer. Ik bedank hem voor al zijn aandacht en zoek mijn vriendin weer op.

We lopen naar de 1e etage. Er verschijnt direct een grote glimlach op mijn gezicht. Wat ik nu zie is wel even wennen. Dit had ik niet verwacht op de zaterdagavond. Maar zo leuk!! Ik zie een man alleen staan, ik denk dat hij 55 jaar jong is. Ik vraag hem ten dans en we zweven over de dansvloer heen .. ja echt… een Quickstep. Het is even een omschakeling, maar ik geniet. Waar kan ik na 4 jaar dansschool nog zo dansen? Gelukkig houdt mijn vriendin ook van stijldansen. We genieten van de aandacht en het dansen. De danspartners wisselen snel af.
Een Foxtrot dansen met een dronken man is lastig (ook weer wat nieuws geleerd). Met dubbele tong lukt het hem om te zeggen dat hij direct verliefd op mij is en wil samenwonen. Ik probeer hem bij te houden op de dansvloer en geef aan dat ik hem volgend jaar december bel om plannen te maken. Hij wankelt met een grote glimlach naar de bar toe. Pff….. 

Ik neem even een pauze en snoep wat van de pinda’s. Er schuifelt heel langzaam een man mijn richting op. Hij staat stil en zegt niets. Vooruit, ik ben in een aardige stemming en vraag of hij wil dansen. Ja graag!! Ik dans die avond ook met John Travoltas en geniet. We wisselen die avond af met de disco op de begane grond. Erg vermakelijk, anders maar wel leuk.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten