zaterdag 13 september 2008

Meisjes met rode haren


Ik sla de krant open voor de advertenties (vacatures), maar een leuk artikel trekt gelijk mijn aandacht.
Op zondag 2 september was er een Roodharigendag in Breda. Alles mocht als je maar een echte naturel roodharige was. Ruim 2500 mensen kwamen naar de derde editie toe. Ik weet dat echte roodharige, met een blanke doorzichtige huid en sproeten, over 50 jaar totaal uit het Nederlandse straatbeeld zijn verdwenen. Wat gaan we ze missen.

Toen ik nog een kleine onschuldige Conny was, vond ik het helemaal niet leuk om roodharig te zijn. Mijn ma en mijn broertje blond en ik rood. Ik vond dat echt niet eerlijk verdeeld!! Ik heb dit geprobeerd uit te leggen aan mijn ma. Maar die zei altijd: "later als je groot bent.. ". In staking gaan had dus ook geen nut. Ik moest maar geduldig afwachten.
Komt Arne Jansen ook nog in de jaren 70 met een single uit over ‘meisjes met rode haren’. Wat is dat liedje vroeger vaak met veel enthousiasme voor mij gezongen. Het liedje komt zelfs voor in de film Turks Fruit.
Uiteraard ben ik het wel eens met de tekst van het liedje.

Dit evenement heb ik helaas gemist. Erg? Nee dat niet. Een echte redhead ben ik al jaren niet meer. Ik heb volgens mij vrijwillig alle roodtinten al uitgeprobeerd bij de kapper. Af en toe zou ik stiekem toch graag zwart of bruin haar willen hebben. Ik gedraag mij af en toe gewoon een beetje "blond", gooi af en toe een bruine kleur in mijn haar, maar blijf in hart en nieren toch altijd een echte rooie...

Om te laten zien hoe roodharig en onschuldig ik was vroeger, heb ik een pasfoto bijgevoegd (7 jaar jong). Lief he???






Geen opmerkingen:

Een reactie posten