zondag 14 december 2008

Conny als (b) engeltje: Stout en Nieuw


Eindelijk mijn droom is uitgekomen. Ik kan mijn onschuldige kant laten zien in Rotterdam. Tijdens het dansen heb ik bijna het gevoel dat ik kan vliegen. Hoe kan dat toch?
Het is tijd voor een “over de top” feestje van Gerard Joling op 13 december 2008. We lopen enthousiast Ahoy binnen op zoek naar onze zitplaatsen. We volgen een spoor van roze veren. Maar waar zijn al die verklede fans gebleven? Wij kleden ons vast om; onze tassen gaan open. Veel nieuwsgierige ogen zijn op ons gericht. In een paar minuten veranderen we in 4 mooie witte engeltjes. We lopen glimlachend naast elkaar richting de stoelen op de 1e ring. Wat een goed uitzicht vanuit dit vak. Het feestje kan beginnen!
Swingende liedjes worden afgewisseld met rustige liedjes. Gerard zingt het dramatische lied “All by myself”. Het moment om te laten horen hoe vals en enthousiast ik kan zingen. Ik zie vuurwerk, confetti en schaarsgeklede danseressen. Karin Bloemen komt langs en de finalisten van Popstars zingen een ABBA medley.
Volgens mij zie ik op het podium rondvliegende strings van de bodybuilders. Dat stukje heb ik dan net weer gemist. Niet erg, er valt genoeg te zien en te horen. Achter ons horen we een behoorlijk stevige man met gouden ketting die denkt dat schreeuwen hetzelfde is als zingen. Wel jammer voor hem dat we net gaan staan op het moment dat hij wilt dat de engeltjes gaan zitten. Zetten we toch maar een grote B voor onze naam.

Helaas geen groot beeldscherm waarop de gezichtsuitdrukking van Gerard en zijn gasten goed is te zien. Met Oud en Nieuw wordt dit feestje uitgezonden. Dan kan ik zien welke VIPS ik net gemist heb in de wandelgangen. Ongeveer 20% was verkleed die avond. Dan moeten wij toch een keertje in beeld zijn geweest.
De vleugeltjes en de aureool gaan in de lade naast de ander foute feestartikelen. De glitter make-up kan er af. En ach die “over de top” nagellak laat ik nog een dagje zitten. Ik wacht af of het opvalt op zondag als ik met een groepje “Hollandse zondagmiddag op z’n Conny’s” organiseer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten