zaterdag 9 januari 2010

Klussen met Conny - deel 1 (het idee)

Ik ben klaar voor iets nieuws in 2010. Te starten met nieuwe kleuren in mijn huis, dan volgt de rest vanzelf. De kleuren groen, oranje en rood verlaten mijn huis. Om dit definitief te maken heb ik spontaan eind vorig jaar een strook behang van de muur getrokken. Nu kan ik niet meer terug.

Maar hoe nu verder? Zijn mijn nagels lang en scherp genoeg om de rest van het behang er af te krabben? Ik kreeg niet zo lang geleden feedback op mijn werk van een manager dat hij mij als een katje ziet in het werk. Lief en gezellig, een gezelschapsdier dat soms ook ruimte voor zichzelf nodig heeft, maar ook haar nagels onverwachts kan uitzetten (hij kon het trouwens wel waarderen). Die behangafstomer heb ik dus helemaal niet nodig deze week..
Ik heb op papier een geschikte klusjesman gevonden. Dat is geregeld. Nu is de tijd aangebroken om er een ongezellig huis van te maken. Alles van mijn muren afhalen inclusief de gordijnen en lijsten en de kasten leeg maken. De klusjesman biedt aan ook het afstomen voor zijn rekening te nemen. Ik denk er serieus 2 seconden over na en zeg enthousiast 'ja graag' en denk 'mag ik je houden'.
Nu wachten tot mijn enorme verkoudheid over is en ik met een gerust hart langs de setjes hand in hand in de woonboulevard en bouwmarkten kan lopen om inspiratie op te doen voor beiden ruimtes.
Nu ik toch ga inpakken, kan ik net zo goed gelijk de kasten in mijn logeerkamer leeg trekken. Daar stoor ik mij al jaren aan. Liever 1 grote kast dan 4 kleine lage kasten in die kleine ruimte. Ik verheug mij nu al op een middagje lachen, als ik die kledingkast leeg trek met oude en foute kledingstukken van jaren geleden. De kasten verplaats ik ook liever voordat er een nieuwe vloer in de gang ligt. Die kasten duw ik niet zomaar in mijn Suzuki, ik zet een advertentie op internet met de speciale aanbieding “op te halen voor o euro”. Nu hopen dat iemand belangstelling heeft, dat ruimt heerlijk op.
Ik heb 6 dagen om alles in te pakken en het behang te kopen tussen het werken, daten, sporten, solliciteren en theaterbezoek door. Moet lukken toch?
Voor de officiĆ«le opening in februari ben ik op zoek naar het mobiele telefoonnummer van Maxima. Dat wordt weer googlen…..


Wordt vervolgd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten