vrijdag 22 januari 2010

Klussen met Conny - deel 2 (en actie!)


Bij de supermarkt haal ik dozen voor mijn spullen. Nu ik toch lekker bezig ben, kan ik net zo goed ook de kasten uit mijn logeerkamer leeg trekken. Die wil ik al langere tijd weg hebben. Ik zet een aantal advertenties op internet ‘gratis op te halen’. Dat bespaart mij weer tijd en geld. De reacties stromen binnen, de mensen komen blijkbaar graag bij mij langs. Iemand uit Alkmaar vertelt dat ze een gehandicapte zoon heeft maar geen auto en vraagt of ik de kast voor haar uit elkaar wil halen en kom brengen. Een echtpaar dat voor het werk met de trein reist, stelt voor dat ik de plant naar het station breng op een tijdstip dat voor hen het beste uitkomt. Ik kies toch voor mensen die de spullen bij mij thuis komen ophalen. Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan.

Ik ben zo handig en enthousiast bezig. Ik trek per ongeluk de keukenplank gedeeltelijk inclusief schroeven en pluggen van de muur. ’s Avonds laat ik de rode muren in de gang verdwijnen. Rollen is lastig, omdat de schuimroller niet goed op de houder past. Ik wist dat ik iets vergeten was om te kopen deze week. De schuimroller valt regelmatig op de grond, waardoor er witte stippen op de vloer verschijnen. Ik geef het  rond middernacht op en wacht geduldig af tot de behanger ‘s morgensvroeg aanbelt.

Rond negen uur start de jonge klusser met het afstomen van het behang. Ondertussen vraagt hij mij hoe het toch kan dat ik hier alleen woon. Ik mompel iets over de bijzondere mannen in mijn leven de laatste paar jaar en een vacante vacature. Ik hoor hem zeggen dat het allemaal goed komt. Met mij, of bedoelde hij toch zijn klus? Ik biedt hem iets te drinken aan. Hij geeft aan dat hij de gaten gaat dichten en de keukenplank wil monteren na het behangen, Hier word ik vrolijk van, zo’n man in huis.

Ik verhuis naar mijn slaapkamer met mijn laptop en een kopje thee, klim over de dozen heen en denk op bed aan mijn ideeën over de nieuwe inrichting van beide ruimtes. Nu nog een gezellig dagje woonboulevard Arena inplannen en een afspraak maken met ‘mijn’ superklusser.
De behanger laat ik ’s middags alleen, zodat ik voor de 3e keer een autoradio bij de garage kan laten inbouwen. De inbreker heeft een van de kabels meegenomen, dus rijd ik helaas nog steeds zonder muziek. Ze hadden deze kabel niet in voorraad.

Voor de huiskamer weet ik hoe ik het wil hebben met nieuwe lampen, lijsten en vensterbanken. Over de kleur van de vloer en inrichting van de gang ben ik nog niet uit. Aan welke kant hang ik het schilderij op van een goede vriendin, die ze speciaal voor mij heeft gemaakt? Deze moet wel goed tot zijn recht komen.
De aankomende dagen komt het vast allemaal goed, als de behanger het ook al zegt….

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten