woensdag 27 april 2011

2011 - Effe weg met de Pasen


Het is maandagochtend, 2e Paasdag. We zetten Tom aan en rijden richting hotel Hessenhof in het centrum van Winterberg in Sauerland. Het is heerlijk weer, het geluid van the best of Motown komt uit de boxen, onze mini vakantie naar Duitsland is begonnen. Met de zomer in onze bol, genieten we onderweg van een thee en een ijsje. 
De gastvrouw van het hotel verwelkomt ons in klederdracht en probeert ondanks haar zwaar accent uit te leggen waar we toegang tot hebben in het hotel. Na een korte wandeling door het centrum, kleden wij ons om en lopen een paar meter verder naar ‘ons’ privĂ© zwembad en duiken in de luxe ligstoelen. 
Ondanks onze Duitse zinnen, die we af en toe afwisselen met Engelse en Nederlandse woorden snapt de charmante Italiaan ’s avonds precies waar we zin in hebben. Het heeft ons zo goed gesmaakt dat we het de volgende avond nogmaals willen beleven. 

Helaas worden we dinsdagochtend niet wakker met het geluid van fluitende vogels, maar van een trillende boormachine. Het is een werkdag en de werklui van de buren gaan aan de slag. Ik ben te lang en pas met mijn lengte niet onder de douchekop, gelukkig maakt het uitgebreide ontbijtbuffet veel goed. Met trui en vest al aan, pakken we de auto en rijden we voor een wandeling naar een ‘groene’ piste. Ik probeer mij direct voor te stellen hoe mooi en wit dit gebied in de winter moet zijn. 
Na het shoppen ’s middags kiezen we voor de sauna in het hotel. We zijn de enigen die gebruik maken van de sauna en het zwembad, heerlijk! Mijn vriendin trakteert op een gezichtsmasker en voetenscrub. Jammer genoeg moeten we het zwembad later die middag delen met andere hotelgasten, maar gelukkig pas nadat we weer fris en fruitig voor de dag zijn gekomen. We lezen wat, bekijken de bijzondere bierbuiken en doen ‘de vriendinnentest’. 
Ik laat mij maar niet te veel uit over onze poging om een wensballon op te laten in de wijk. De foto’s spreken vast voor zich. En ja, mijn laarsjes hebben het overleefd. 

Op woensdagochtend met de koffers al in de achterbak maken we een boswandeling en bereiden ons voor op de ongeveer 3 uur durende terugreis naar Nieuwegein. Het waren gezellige, leuke en relaxte dagen. Wanneer weer?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten