maandag 1 december 2003

Top 10 van ergernissen op kantoor

Publicatie: Info-Net, Secretaresse Netwerk
(uitgave 6x per jaar, landelijk) 
Sommige ergernissen zijn meer van toepassing bij een bepaalde werkomgeving. Dat is weer het voordeel van het werken als gedetacheerde. Telkens weer andere ergernissen te ontdekken. Een aantal ben je misschien snel weer vergeten, totdat de volgende zich weer aandient. Wat kun je hieraan doen? Blijf ik mij ergeren of onderneem ik actie? Bij een aantal heb ik mij al neergelegd. Een hopeloze zaak. Ik kan mij ergeren aan:
  • als blijkt dat bij een print- of kopieeropdracht je voorgang(st)er de lege papierbak niet heeft bijgevuld.
  • als collega's denken dat rommel maken en achterlaten veroorloofd is.
  • als je als notuliste de notities tijdens de vergadering alleen op uitdrukkelijk verzoek krijgt uitgereikt.
  • als collega's meer klagen dan werken, terwijl hier niet echt een gegronde reden voor is. 
  • als de manager tijdens het werkoverleg met de secretaresse wel collega's binnenlaat voor een 'dringende' vraag terwijl dit niet tijdens gesprekken met andere collega's gebeurd. 
  • als collega's liever over elkaar dan met elkaar praten.
  • het feit dat ik niet begonnen ben met roken, want tijdens die rookpauzes werk ik zelf helaas telkens door. 
  • .....
Herken jij je in deze ergernissen of heb jij last van andere ergernissen? Vertel het ons op het forum van Secretaresse Netwerk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten