maandag 27 februari 2012

Interne mobiliteit: op zoek naar kookgerei (deel 1)


Mobiliteit wordt binnen mijn organisatie gestimuleerd en mogelijk gemaakt. Ik zie zoiets als een leuke en inspirerende manier van leren en ontwikkelen. Hét moment om in een andere keuken te kijken. Misschien andere recepten en bereidingsmethodes, maar met bijna hetzelfde kookgerei.In december kwam ik dan ook zelf in beweging op het werk en reageerde intern op een tijdelijke functie bij een ander organisatie-onderdeel. Vervanging is georganiseerd, zowel voor mijn werkplek als voor de opvang voor de collega die mijn functie weer  tijdelijk overneemt als klus. Acht weken later heb ik mijn eerste werkweek achter de rug. 
Neem ik een risico door in beweging te komen? Tegen welke praktische dingen loop ik aan? En hoe ga ik deze klus de aankomende maanden ervaren? Ik ben benieuwd. Ik ga in ieder geval enthousiast aan de slag
Een laatste controle. Heb ik mijn nieuwe collega overal voor gemachtigd? Toegang gegeven tot het postregistratiesysteem en het digitale archief. Ik maak haar beheerder van de intranetsite en zorg dat ze alvast toegang heeft tot de agenda's van mijn collega's in Outlook. Ik laat tips en tricks achter samen met mijn doorkiesnummer en mailadres. Mijn koffer is gepakt, ik rijd richting mijn nieuwe afdeling. 
Ik moet nog wel even wennen aan mijn nieuwe telefoontoestel. Een korte uitleg is toch nodig. Wat blijft het trouwens rustig op het secretariaat. Ik merk dat collega's zelf de telefoon opnemen. Dat is wennen, maar al erg HNW-waardig. De focus leg ik op andere werkzaamheden. Ik vraag mij af of het handig is onze post- en archiefafdeling opdracht te geven mijn post intern door te sturen. Nu nog wennen aan de werkplek, ik ga op zoek naar de juiste instelling van mijn bureau en bureaustoel. 
Sporten is goed voor elk. Ook voor mij. Ik tref het, want ik werk op de 2e etage en het gebouw heeft gelukkig geen lift. De managers en secretariaten werken in 3 verschillende gebouwen. Tijdens mijn inwerkperiode ben ik 
dus al aardig in beweging en blijf ik dat vast ook wel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten