woensdag 23 mei 2012

Toppers 2012: The Love Boat Edition

     

Dit jaar gaan we met vier vrouwen richting de Arena. Dit keer niet over de top gekleed. We spreken niets af over onze kledingkeuze, maar houden ons wel aan de dress code voor The Love Boat Edition. Ik koop een blauw-wit gestreept T-shirt en een marinepet. Een blauwe broek heb ik wel in de kast hangen. Ik kies voor foute blauwe zilveren trosjes als oorbellen en een flinke laag blauwe oogschaduw. Ik ben er klaar voor.
We spreken elkaar een paar dagen van te voren op het verjaardagsfeest van een vriendin (Jolanda). We besluiten op dat moment dat het toch wel leuk is als we allemaal een pet of baret dragen.Ik breng opnieuw een bezoek aan de feestwinkel. Het lukt mij weer om mijzelf te bedwingen om alle leuke petjes en pruiken op te zetten en loop gelijk door naar de Toppers hoek. De vrouw naast mij spreekt mij aan en vertelt mij waar ik dit weekend naar toe ga. Ik bevestig dit met een grote glimlach.

De menigte is in een vrolijke stemming als we begin van de avond bij de Arena aankomen. We genieten op zaterdag van de zon en blijven nog een tijdje buiten hangen. Tussentijds bekijken we de andere matrozen, zeemeerminnen en kapiteins die ook door Gerard, René en Jeroen voor het feest zijn uitgenodigd.

Ook dit jaar hebben we goede zitplaatsen op de eerste ring. Ik nam mij voor om tijdens het bezoek van Paul Turner en Glennis Grace de drankjes te halen, maar ik besluit toch de pauze nog even uit te stellen. Het optreden van Paul is zo heerlijk fout. Het liedje “I just can’t get enough” heb ik net iets te vaak gehoord, maar ik zing en dans toch mee.
Gelukkig gaat Glennis geen gesprek aan met het publiek met haar platte accent, maar zingt ze de sterren van de hemel met o.a. een medley van Whitney Houston. Wat een stem! Ik ben onder de indruk.
En wat zing ik hard mee met de voetbalmedley. Ik vind dit het leukste muzikale onderdeel van de avond. Op dit soort momenten denk ik vooral aan Eddy (mijn broer), omdat hij gek was op voetbal en deze muziek. Mijn volumeknop gaat nog hoger. Ik moet er wel aan denken binnenkort mijn excuses aan te bieden aan mijn buren op de tribune voor de geluidsoverlast.

Ik kom er later op de avond achter dat de mensen achter mij op de tribune het lastig vinden om de bierglazen leeg te drinken. Ik kom in eens met mijn schoenen bijna niet meer los van de grond. Paul de Leeuw komt een tweede keer op het podium, maar dit keer zingt hij Duitse schlagers. Het lukt mij toch om mij snel los te wringen van de grond om alsnog de drankjes te halen die ik had beloofd.
Gelukkig kan mijn jack die onder mijn stoel lag in de was en kan mijn handtas tegen een stootje. Ik wring hem uit en zorg er voor dat hij thuis weer naar leer ruikt in plaats van naar Amstel Bier.

Na filevorming in de parkeergarage praten we onderweg na over deze gezellige avond en zijn we benieuwd hoe de foto’s zijn geworden. We hebben ons natuurlijk thuis heerlijk aangesteld voor de camera. De marinepet stop ik bij de roze en paarse boa’s, de goudkleurige handtas, kroon en cowboyhoed en het zilverkleurig T-shirt en diadeem in de Toppers feestbox op de kast.
Ook al waren er dit jaar meer gastoptredens en waren de praatjes tussen door slecht verstaanbaar, de muziekkeuze was top! Ik koop de CD, zodat ik in de auto als ik alleen ben nog lekker vals mee kan zingen en nagenieten. 

1 opmerking:

  1. Ontzettend leuk opgeschreven Conny...... leuke site ook....heb met plezier weer rondgekeken.

    BeantwoordenVerwijderen